Bamse.jpg

Formandens beretning 2025

 
I forbindelse med den ordinær generalforsamling i Svovlstikkerne, som blev afholdt den 27. april 2025.

2024 var endnu et år, hvor vi med stærk forankring og opbakning i Næstved lykkedes med, og kunne støtte op omkring 600 trængte Børne familier i Næstved. Derudover støtter vi op omkring anbragte børn og unge, som har behov, både for lidt opmærksomhed, men også gode oplevelser.

Medlemstallene for 2024 lyder på 369 medlemskaber, samt 74 erhvervs medlemmer som tilsammen udgør kernen i Svovlstikkerne, da vi udover økonomi også nyder stor opbakning til arrangementer og aktiviteter.

Der er, og har været stor søgning på Svovlstikkernes arrangementer, og stor tak for det! Og ikke mindst stor tak til jer der laver arrangementer, og på den måde også gør det muligt at vi også i fremtiden vil kunne hjælpe og støtte op i vores alles Næstved.

Alle donationer er vigtige i Svovlstikkerne, store som små gør en kæmpe forskel! Jeg vil ikke nævne nogle her, alene af den årsag at jeg kan blive bekymret for at jeg glemmer en enkelt eller 2, der har været rigtig mange der har støttet op! En oversigt vil kunne ses i det regnskab der uddeles på Generalforsamlingen, men igen! Af hjertet tak!

 

Svovlstikkerne gennemgår en transformation

Efter Christian Dreist stop, (Christian var i lange perioder en enmandshær) var tiden til, at vi udover en konstituering også i større grad skulle arbejde som et hold, men livets små og store skub og fortræffeligheder ramte desværre også Svovlstikkernes bestyrelse, Michael og Per måtte desværre trække sig for at tage vare på sig selv og fokusere på helbredet.

Svovlstikkerne er ikke længere ”bare” en hobby organisation, og arbejdet er ikke længere bare en venlig tanke, en god gestus, et ønske om at hjælpe… hvilket er godt og skidt. Det er fantastisk at vi i Næstved ønsker at støtte op, hjælpe hvor behov! Men behovet for hjælp er ikke blevet mindre, og med de mange år Svovlstikkerne har haft sit virke, er der både forventninger fra modtagere, de der faciliterer hjælpen, og selvfølgelig fra os der arbejder for og med Svovlstikkerne.

De gode tanker og ønsker kan ikke længere stå alene, og fritiden forslår ikke altid.

I 2024 traf vi beslutningen om at bogholderiet skulle løftes professionelt, Janni Hyld stoppede efter 10 år som kasser, og har gjort en fantastisk indsats sammen med Jens Rasmussen i perioden, Michael som overtog, var som nævnt nød til at trække sig. Så beslutningen blev at vi spurgte i vores netværk efter en bogholder, og heldigvis valgte Trine at sige Ja, en vital opgave bliver løftet, hvilket skaber ro og mulighed for fokus på de kerneopgaver, der sikrer hjælpen, indkøb, sponsorater, søgning af fonde og legater mm.

Bogholderiet/Trine får en delbetaling i og med Trine donerer indsats og timer efter Trines eget ønske.

En ny intern struktur er allerede under opbygning, og der vil ske en større decentralisering af ansvarsområderne, sagt på en anden måde vi kommer langt mere til at arbejde som et hold, med navngivne og dedikerede ansvarsområder.

I Bestyrelsen er vi kommet frem til at der skal nye kræfter til, med et kompetencegrundlag der støtter op omkring aktiviteterne, men ikke mindst arbejdsopgaverne i Svovlstikkernes Bestyrelse. Kandidater er fundet, og dialog er indledt og nærmer sig sin afslutning, mere om det på Generalforsamlingen d. 27.4 kl. 14.00 som forventes at blive afholdt hos XL Byg Byggeland.

Bestyrelsen vil på Generalforsamlingen indstille 3 kandidater, alle med hver deres kompetencer som vil understøtte Svovlstikkernes virke og udvikling de næste 3 til 5 år, vi håber i Bestyrelsen på opbakning.

På vegne af Bestyrelsen!

Carsten Hyld

HAR DU SPØRGSMÅL?

Har du spørgsmål til vores arbejde? Eller ønsker du at støtte med varer, sponsorater eller idéer? Så kontakt os.

SEND EN MAIL ›

Svovlstikkernes bestyrelse, april 2025.jpg

Bestyrelsen

Svovlstikkerne drives af en engageret bestyrelse, som alle arbejder frivilligt og ulønnet for at gøre en forskel for udsatte børn og familier.

Bamse.jpg

Generel information

Ønsker du at læse Svovlstikkernes vedtægter, vores anmeldelse til indsamlingsnævnet eller resultatet af vores seneste indsamling? Så finder du det her.

7161_Karina_Jan_jul_meny (2).jpg
2810_FB (2).jpg